Krusenstern (laev)
Krusenstern, 4-mastiline teraskerega parklaev, nüüdisaja suurimaid purjelaevu. Ehitatud 1926 J. C. Tecklenborgi laevatehases Wesermündes (Saksamaal) Hamburgi Laeisz’i laevandusfirma tellimusel (Padua). Seilas algul Tšiili ja Euroopa sadamate vahel, vedades ümber Kap Hoorni salpeetrit, hiljem vedas Austraaliast nisu; näiteks sooritas 1933–34 rekordsõidu 67 päevaga Hamburgist Port Lincolnisse (Lõuna-Austraalias). 1930. aastate lõpul seisis alus prahtide puudumise tõttu peamiselt jõude, 1946 läks reparatsioonina NSV Liidu valdusse, ehitati ümber õppelaevaks ja talle anti A. J. von Krusensterni nimi (Kruzenshtern). Laevapere 60 inimest, õppereisidele võetakse kuni 200 praktikanti (nende hulgas on olnud ka eestlasi). Krusenstern on sõitnud Atlandi ookeanil ning selle meredel, võtnud osa purjeregattidest ja külastanud paljude riikide sadamaid, kus on äratanud üldsuse huvi.
Laeva pikkus (koos pukspriidiga) 114,2, laius 14,3 ja süvis 7 m, purjepind 3400 m2, grootmasti kõrgus veepinnast 49,4 m, mahutavus 3545 brt; laeval on 2 sõukruvi, peamasinate võimsus 1600 hj (1176 kW).
Kuulus Eesti Kalatööstusele, anti 29. V 1991 Kaliningradi Kõrgemale Mereinseneride Koolile. Vaata ka Sail Training Association.
MerLe, 1996